DAPATKAN PENSIJILAN WAKELET CERTIFIED

 


WARGA PENDIDIK JOM DAPATKAN WAKELET CERTIFIED


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih kerana berkunjung ke laman ini. Kali ini saya hendak kongsikan tentang program pensijilan Wakelet iaitu Wakelet Certified.


Kenali Wakelet

Wakelet ialah platform web untuk mengumpul, menyimpan dan berkongsi kandungan daripada web. Ciri utama Wakelet ialah keupayaannya untuk membolehkan pengguna menyusun kandungan ke dalam koleksi yang boleh dikongsi dan bekerjasama dengan mudah. Kandungan yang mungkin dikumpul termasuk teks, imej, video dan pautan lain.


Kegunaan Wakelet untuk Pendidik

Wakelets boleh digunakan oleh pendidik untuk mencipta dan berkongsi kurikulum, sumber pembelajaran, nota pembelajaran, pembentangan dan bahan berkaitan pembelajaran yang lain. Wakelet membolehkan pendidik mengatur dan menyimpan kandungan pembelajaran dengan cara yang teratur dan mudah diakses, memudahkan kerjasama dengan rakan sebaya dan menunjukkan hasil pembelajaran kepada pelajar dan ibu bapa.


Kelebihan Wakelet untuk Murid

Terdapat beberapa kelebihan Wakelet untuk murid :

  1. Kebolehcapaian : Wakelet membolehkan pelajar mengakses dan mengimbas kandungan pembelajaran dari mana-mana sahaja dan pada bila-bila masa, menjadikan pembelajaran lebih fleksibel dan boleh diakses.
  2. Organisasi : Wakelet membantu murid menyusun dan menyimpan kandungan pembelajaran pada satu tempat, menjadikannya lebih mudah untuk mereka mencari dan mengakses kandungan yang mereka perlukan.
  3. Bekerjasama : Wakelet membolehkan murid bekerjasama dan bekerjasama dengan rakan sebaya, meningkatkan kerjasama dan memperkaya pemahaman kolektif.
  4. Portfolio : Pelajar boleh menggunakan Wakelet sebagai portfolio pembelajaran untuk menunjukkan hasil pembelajaran dan pencapaian mereka kepada ibu bapa dan guru.
  5. Interaktif : Wakelet menawarkan ciri interaktif seperti nota tambahan, penanda halaman dan pautan, menjadikan pembelajaran lebih menyeronokkan dan bermakna untuk pelajar.

Dengan Wakelet, murid boleh memaksimumkan potensi pembelajaran mereka dan memperoleh pemahaman yang lebih baik tentang perkara tersebut.


Mudahnya guna Wakalet

Untuk mula menggunakan Wakelet, anda boleh ikuti langkah yang berikut :

  1. (Sign Up) Daftar untuk akaun: Cipta akaun Wakelet percuma melalui tapak web rasmi Wakelet.
  2. (Log in) Log masuk : Selepas mendaftar, log masuk ke akaun anda menggunakan e-mel dan kata laluan yang anda pilih.
  3. (Collection) Buat koleksi : Klik pada butang "Buat Koleksi" untuk mencipta koleksi pertama anda. Beri nama koleksi dan tambah penerangan jika perlu.
  4. (Content) Tambah kandungan : Klik pada butang "Tambah Kandungan" untuk menambah kandungan pada pustaka anda. Anda boleh menambah halaman web, imej, video, teks dan pelbagai jenis kandungan lain.
  5. (Share) Kongsi : Apabila anda selesai tambah kandungan, kongsikan koleksi tersebut dengan klik butang "Kongsi". Anda boleh berkongsi pautan ke koleksi anda kepada orang lain melalui e-mel atau rangkaian sosial.

Itu sahaja, anda sudah bersedia untuk mula menggunakan Wakelet!


Program Pensijilan Wakelet

Wakelet mempunyai program pensijilan untuk menilai pengguna dan membantu mereka memahami dengan lebih mendalam tentang cara menggunakan platform Wakelet dengan berkesan. Program ini boleh membantu para pendidik, murid dan profesional lain meluaskan pengetahuan mereka dan membuktikan kemahiran mereka dalam menggunakan Wakelet.

Untuk memperoleh sijil Wakelet, peserta mesti menyelesaikan satu siri tugasan dan peperiksaan untuk menunjukkan pemahaman mereka tentang cara menggunakan platform dan mencipta koleksi berkualiti. Selepas tamat pengajian, peserta akan menerima sijil yang boleh dipaparkan pada profil dalam talian dan CV mereka.

Program pensijilan Wakelet amat berguna untuk pendidik dan profesional lain yang ingin meningkatkan kemahiran mereka dalam menggunakan teknologi pembelajaran dan membuktikan kecekapan mereka kepada orang ramai.


Mudah!!! Tonton siri video dan jawab peperiksaan. Dapatkan 80% markah ke atas atas (43/54 markah)



Saya sudah. Anda bila lagi? Jom dapatkan sekarang, 

Klik Pautan ini : https://wakelet.com/@wakeletcertifiedcourse

















2 Comments

Previous Post Next Post